Smoothie – un deliciu, mama draga

Ca sa fiu sincera, nu am baut niciodata un smoothie facut in casa care sa nu imi placa la gust. Preferatele mele sunt cele cu fructe rosii sau foarte inchise la culoare. 

Yum-Yum! 😋

Cand vine vorba de smoothie-uri, eu una prefer sa folosesc ingrediente cat mai naturale, asociate in asa fel incat sa sustina starea de bine si sanatatea pe termen lung.

In functie de ingredientele utilizate, un smoothie poate contribui la controlul greutatii, la imbunatatirea digestiei, la cresterea nivelului de energie, la reducerea acneei si a cosurilor, si la cresterea absorbtiei nutrientilor precum si accelerarea proceselor naturale de detoxifiere a organismului.

Dar nu toate smoothie-urile sunt la fel…

Pe cat sunt de delicioase, pe atat pot fi de pacalitoare unele.

Faptul ca utilizam blenderul si putem sa omogenizam toate tipurile de alimente, asta nu inseamna neaparat ca mancam echilibrat sau ca facem cele mai sanatoase alegeri.

Mi s-a intamplat de multe ori sa gasesc in meniurile restaurantelor smoothie-uri sau shake-urice pot provoca:  balonare, gaze, constipatie sau diaree.

Pentru ca…

Alimentele din grupe diferite, au timp de digerare diferit si necesita medii diferite in stomac pentru a se descompune.

Atunci cand sunt digerate doar partial, devin hrana pentru bacteriile “rele”, periclitand sanatatea intestinelor si a sistemului imunitar.

Una dintre cele mai des intalnite combinatii este cea de banana cu lapte, care desi are un gust teribil de bun, pune la mari incercari sistemul digestiv si doar daca ai un stomac “foarte tare” nu te vei resimti in urma consumului.

 

 

Ce contine un smoothie nutritiv si sanatos?

ALIMENTE ALCALINIZATOARE

 

Sunt cateva legume si plante aromatice care merita incluse in orice smoothie, pentru ca au IG  mic, si contribuie la echilibrarea PH-ului organismului.

Este vorba de legumele cu frunze verzi crude, precum spanacul, varza kale, apio, verdeturile, menta.

 

 

FRUCTE PROASPETE 

 

Fructele se asociaza intre ele dupa valoarea indicelui glicemic, adica viteza de absorbtie a zaharului in sange.

Exceptie: pepenele.

 

Pepenele are cea mai mare viteza de digerare si atunci cand este asociat cu orice alt aliment, genereaza disconfort gastro-intestinal.

Zaharul din pepene fermenteaza CEL MAI RAPID si devine hrana pentru bacteriile rele.

Mananca-l simplu! E poate cel mai delicios fruct mancat “gol”!

 

 

Ce fructe sunt “permise”?

Fructele proaspete acide, cu IG mic

Grapefruit, Portocale, Lamai, Lime, Ananas, Rodie, Struguri de masa, Coacaze, Afine, Prune sau Piersici Acrisoare, Mere Verzi, Capsuni.

 

Fructele proaspete sub-acide, cu IG mediu

Cirese, Mere Golden sau Rosii, Fructe de padure: Zmeura,Mure, Caise, Piersici, Nectarine, Papaya, Pere, Mango, Prune.

 

Fructele proaspete dulci, cu IG mare

Banane, struguri dulci, smochine si curmale crude sau kaki.

Se mai pot adauga si indulcitori naturali: fructe uscate sau un strop de sirop fara indulcitori, insa in cantitati ponderate, pentru a evita suprasolicitarea pancreasul.

Cand nivelul de zahar creste brusc, pancreasul furnizeaza dintr-o data o cantitate mare de insulina, iar nevoia de alte zaharuri pentru a compensa scaderea mare va duce la o senzatie puternica de foame.

Cum faci smoothie-ul ideal? 

Tine cont de urmatoarele 3 “reguli” de preparare ale unui smoothie, si nu vei da gres niciodata!

  1. Asociaza doar fructele “vecine”: fructele dulci cu cele sub-acide si fructele sub-acide cu cele acide cand sunt in proportii egale.
  2. Adauga alimente alcaline, in mod special atunci cand incluzi fructe dulci sau indulcitori.
  3. Asigura-te ca are un nivel caloric corespunzator ratei tale metabolice. 

 

Sper ca iti este util acest articol despre cum iti poti face singura un smoothie delicios, nutritiv si sanatos.

Cu drag, 

Crina XoXo

PS: Hai cu mine in comunitatea femeilor gospodine, sanatoase si frumoase de pe Facebook, NATURAL WOMAN CLUB. In cadrul grupului avem cateva activitati de well-being care s-ar putea sa iti faca cu ochiul.


4 comentarii

PerfectBeauty · 13 august, 2020 la 13:55

Multumesc pentru sfaturi!

1001case · 17 august, 2020 la 13:29

Multumesc pentru recomandare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *