Budinca vegana cu afine si scortisoara

Este budinca mea preferata. Imi place combinatia dintre dulce si acrisor la nebunie.

Este un desert foarte fresh, racoritor si in acelasi timp si foarte hranitor.

Tapioca

Este din familia cerealelor, deci este o sursa de carbohidrati, insa nu contine gluten. Iti recomand sa consumi acest desert la pranz sau la micul dejun pentru a consuma carbohidratii pana seara in producerea energiei. O astfel de budinca iti va da mereu un boost de energie.

In plus, este si o sursa de proteine, vitamine (din complexul de B-uri, acid folic si vitamina K), fibre pentru o digestie mai buna, minerale precum fier, cupru care contribuie impreuna la formarea globulelor rosii, implicit la o mai buna irigare si oxigenare a vaselor de sange din extremitatile corpului, calciu, etc.

 

Eu le-am gasit sub forma de perlute la magazinul de unde ma aprovizionez, insa poate fi folosita si faina din tapioca la aceasta reteta.

Acum ca ai aflat mai multe despre delicioasa tapioca, trebuie sa te si atentionez ca nu se consuma cruda niciodata, deci la aceasta reteta vom folosi aragazul.

Necesita pre-preparare.

Ustensile:

  • aragaz;
  • cratita potrivita care nu permite lipirea (tinde sa se lipeasca cand e pe foc);
  • lingura de lemn cu care sa amestecam;
  • cateva boluri mici sau borcane in care se serveste.

Ingrediente:

(pentru 2 portii)

  • 100 gr tapioca;
  • 400 ml lapte de orez sau de cocos;
  • o caserola de afine de 100 gr;
  • 1 baton de scortisoara;
  • 1/2 lingurita scortisoara pudra;
  • 1 lingurita sirop agave sau dulceata de afine (optional).

Timp de prep & Dificultate:

In afara faptului ca trebuie pusa la inmuiat de seara in laptele vegetal, prepararea ei dureaza intre 10 si 15 minute.

Cum se prepara?

Ziua 1: Se pun 100 gr tapioca intr-o craticiora potrivita si se acopera cu laptele vegetal. Adaugam si batonul de scortisoara pentru ca aromele sa se combine si optional, adaugam si 1 lingurita de sirop de agave. Eu adaug sirop de agave atunci cand nu pun dulceata de afine ca topping.

Ziua 2: Se pune craticioara la foc mic timp de 10-15 minute pana cand se absoarbe tot laptele. Perlele de tapioca sunt de dimensiuni diferite, unele vor mai avea nevoie de putin lapte cand sunt puse pe foc, asa ca sa mai ai la indemana macar 100 grame din laptele de cocos sau de orez.

Fii cu ochii pe aragaz, pentru ca tinde sa se lipeasca de fundul cratitei. Iti recomanzi teflon sau inox.

Dupa ce s-a inchegat poti lua budinca de pe aragaz, adaugi afinele si o jumatate de lingurita de scortisoara si amesteci pana se incorporeaza.

Poti turna budinca in recipientele dorite, sub forma care va fi servita si pui la rece.

Inainte de servire, ii poti adauga si 1-2 lingurite de dulceata, daca nu ai pus si sirop de agave.

Pofta buna!

Sa ne povestesti pe facebook cum iti iese budinca. Avem un grup in care impartasim ce gatim, retete, idei, trucuri de frumusete naturala si cate si mai cate.

Este clubul femeilor gospodine, sanatoase si frumoase: Natural Woman Club!

Tips of the Day

Un stil de viata sanatos nu presupune renuntarea la toate placerile culinare, ci doar inlocuirea lor cu deserturi mai sanatoase, cum e acesta.

Cu drag,

             Crina XoXo

Categorii: Stil de viata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *